Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Elon Musk’a Tesla’dan bir darbe daha!

Avrupa’daki pazarı gittikçe düşen Tesla’nın iki ülkede daha satışları çakıldı.

Tam 162 tanesi Dünya’ya teğet geçti: Bir gün çarpabilir mi?

NASA ve ESA’nın verilerine göre, son 1 yılda tam 162 asteroit Dünya’ya Ay’dan daha yakın mesafeden geçti. Uzaydan gelen bu yakın geçişler bilim insanlarını alarma geçirdi.

Xiaomi akıllı gözlüğünü, katlanabilir telefonunu ve akıllı bilekliğini tanıttı

Xiaomi yeni ürünlerini tanıttı. Şirket, akıllı gözlükten, bilekliğe ve yeni kapaklı katlanabilir ekranlı telefonunu tanıttı.

Instagram’ın yeniden paylaşma özelliği kullanıma açıldı

Instagram için yeniden paylaşma özelliği kullanıma açıldı. Farklı uygulamaların bünyesinde yıllardır bulunan özellik, Instagram için yeni kullanıma sunuldu.

Tedarikçinin hedefi Çin otomotiv pazarı

Yıllık 15 milyar dolarlık ihracata imza atan Türk otomotiv tedarik endüstrisi rotayı Çin, Hindistan ve Kuzey Amerika pazarına kırdı. Jeopolitik riskleri azaltmayı hedeflediklerini söyleyen TAYSAD Başkanı Yakup Birinci, “Özellikle Asya’da iş birliklerini artırmak ve kalitemizi bu coğrafyalara taşımak istiyoruz” dedi.

Threads spoiler metin özelliğini test ediyor

Meta’nın yükselişteki mikroblog platformu Threads, kullanıcıların uzun süredir beklediği bir özelliği test sürecine aldı: spoiler metin. Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in kişisel hesabından yaptığı duyuruyla birlikte, içeriklerin belirli kısımlarını …