Wikipedia’dan yapay zekâ açılımı: İnsan editörler hâlâ vazgeçilmez

Wikipedia’nın sahibi olan Wikimedia Foundation, yapay zekâ alanındaki ilerlemelerle başa çıkmak için yeni bir strateji duyurdu. Ancak, bu strateji insan gönüllülerin yerine geçmek yerine onlara destek olmayı amaçlıyor.

Yapay Zekâ ile Desteklenen Araçlar Gönüllülere Yardımcı Olacak

Wikipedia uzun zamandır büyük dil modellerinin eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır. Şimdi, bu teknolojileri gönüllüleri desteklemek için kullanmayı planlamaktadır. Yeni sistem, moderatörlerin ve devriyelerin işlerini kolaylaştırmayı hedefleyerek zaman alan ve insan yargısı gerektirmeyen tekrar eden işleri otomatikleştirmeyi amaçlamaktadır.

İçerik Kalitesine Odaklı Yapay Zekâ Stratejisi

Wikimedia, yapay zekâyı içerik oluşturmak yerine mevcut içeriklerin erişilebilirliğini ve kalitesini artırmak için kullanmayı planlamaktadır. Bu sayede editörler daha yaratıcı ve kritik görevlere odaklanabilirler.

Ayrıca yapay zekâ, farklı dillerdeki içeriklerin çevirisi ve uyarlanmasında da yardımcı olacak ve bu sayede yerel perspektifler daha kolay platforma entegre edilebilecek.

Yeni Gönüllülere AI Desteği ile Rehberlik

Yeni gönüllülerin daha hızlı uyum sağlamaları için mentorluk süreçlerine yapay zekâ entegre edilerek deneyimli editörlerin yükü hafifletilecek ve yeni katılımcılar daha yapılandırılmış bir rehberlikle desteklenecek.

İnsan Editörlerin Önemi

Wikimedia, yapay zekâ yatırımlarına rağmen insan editörlerin Wikipedia’nın temelini oluşturduğunu vurgulamaktadır. Gönüllü katkı modeli, platformun başarısının temelini oluşturmaktadır.

Yapay Zekâ ile İlgili Endişeler Devam Ediyor

Google’ın yayınladığı bir rapora göre, yapay zekâ araçları çalışanlara yılda ortalama 122 saat tasarruf sağlayabilmektedir. Ancak, genelde toplumda yapay zekânın yaygınlaşmasından daha çok endişe hakimdir.

Strateji Üç Yıllık Yol Haritasına Dayanıyor

Wikimedia Foundation, yeni yapay zekâ stratejisini üç yıl içinde hayata geçirmeyi ve her yıl gelişmelere göre gözden geçirmeyi planlamaktadır. Kaynakların sınırlı olması, AI’nin içerik oluşturmada mı yoksa içeriğin kalitesini koruma konusunda mı kullanılacağına dikkat edilmesi gerektiğini göstermektedir.

Vakıf, içerik güvenilirliğini koruma görevine öncelik verilmesi gerektiğine inanmaktadır. Zira AI destekli içerik üretimi, mevcut gönüllü kapasitesini aşabilir. Ancak, bu denge zamanla ihtiyaçlara göre yeniden şekillenebilir.

Related Posts

Elon Musk’a Tesla’dan bir darbe daha!

Avrupa’daki pazarı gittikçe düşen Tesla’nın iki ülkede daha satışları çakıldı.

Tam 162 tanesi Dünya’ya teğet geçti: Bir gün çarpabilir mi?

NASA ve ESA’nın verilerine göre, son 1 yılda tam 162 asteroit Dünya’ya Ay’dan daha yakın mesafeden geçti. Uzaydan gelen bu yakın geçişler bilim insanlarını alarma geçirdi.

Xiaomi akıllı gözlüğünü, katlanabilir telefonunu ve akıllı bilekliğini tanıttı

Xiaomi yeni ürünlerini tanıttı. Şirket, akıllı gözlükten, bilekliğe ve yeni kapaklı katlanabilir ekranlı telefonunu tanıttı.

Instagram’ın yeniden paylaşma özelliği kullanıma açıldı

Instagram için yeniden paylaşma özelliği kullanıma açıldı. Farklı uygulamaların bünyesinde yıllardır bulunan özellik, Instagram için yeni kullanıma sunuldu.

Tedarikçinin hedefi Çin otomotiv pazarı

Yıllık 15 milyar dolarlık ihracata imza atan Türk otomotiv tedarik endüstrisi rotayı Çin, Hindistan ve Kuzey Amerika pazarına kırdı. Jeopolitik riskleri azaltmayı hedeflediklerini söyleyen TAYSAD Başkanı Yakup Birinci, “Özellikle Asya’da iş birliklerini artırmak ve kalitemizi bu coğrafyalara taşımak istiyoruz” dedi.

Threads spoiler metin özelliğini test ediyor

Meta’nın yükselişteki mikroblog platformu Threads, kullanıcıların uzun süredir beklediği bir özelliği test sürecine aldı: spoiler metin. Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in kişisel hesabından yaptığı duyuruyla birlikte, içeriklerin belirli kısımlarını …